Sporten en de Bio HCG kuur


Afslanken aan de hand van een afslankkuur zoals de Bio HCG kuur is een zeer goede stap. Je past het voedingspatroon aan en neemt ondersteunende supplementen. De lekkerste maaltijden kun je maken door middel van de recepten die beschreven staan in de bijgeleverde handleiding.

Naast het volgen van een vernieuwd voedingspatroon en het innemen van supplementen is het zeer aan te raden om veel te bewegen door middel van een sport die jij leuk vindt.

In dit artikel behandelen we diverse effectieve buitensporten die het afslanken bevorderen.
De onderstaande benoemde sporten zijn ter voorbeeld, uiteraard is het de bedoeling dat je de sport kiest waar jij plezier aan beleefd, anders is het moeilijk vol te houden. Het werkt dan wel afslankend, maar niet ontspannend en dat is ook een belangrijk effect van een leuke passende sport.
Sporten kun je buiten uitvoeren op een sportveld, maar je kunt ook bij jou in de buurt gaan sporten of naar andere plaats gaan, bijvoorbeeld het strand of het bos.

 

Voorbeelden buitensporten 

  • Bootcamp
    Een sport welke in groepsverband in de buitenlucht wordt uitgevoerd. In de zon heb je geluk, maar als het hard waait of regent gaan de lessen ook gewoon door.
    De trainingen vinden plaats onder leiding van een sporttrainer. Het doel van een bootcamp is om in een training van een uur per dag het lichaam sterker en fitter te maken. De gehele bootcamp duurt ongeveer een maand. Per training verbrand het lichaam ongeveer 650 calorieën. En omdat het lichaam meer spiermassa kweekt zal je ook na de training calorieën blijven verbranden.
    Met allereerst een goede warming-up, gevolgd door onder andere push ups, sprints en planking, op deze manier haal je alles uit het lichaam en sport je jezelf fit. Je kunt zelf kiezen hoe vaak je meedoet aan de bootcamp. Kies jij extreme oefeningen of doe jij het wat rustiger aan? Kies wat jij het prettigst vindt en leef je uit. Er zijn lessen voor beginners, gevorderden en ver-gevorderden.

  • Hardlopen
    In de buitenlucht, vroeg in de ochtend of op een ander tijdstip, een eind gaan hardlopen levert energie voor het lichaam op, helpt bij het verbranden van calorieën, is goed voor de conditie en werkt stressverlagend. Vergeet niet om het hardlopen rustig op te bouwen om blessures te voorkomen. Op internet zijn diverse schema’s te vinden om het hardlopen op een goede manier op te bouwen. Het beste is om zo’n schema te volgen of een passend schema voor jezelf op te stellen, maar start sowieso rustig aan.

    Qua kleding voor het hardlopen zijn kwalitatief goede hardloopschoenen het belangrijkst. Schoenen met een goede schokabsorptie zijn zeer belangrijk om blessures aan de gewrichten te voorkomen. De rest van de kleding kan gericht zijn op koud weer, bijvoorbeeld een lange hardloopbroek en een hardloopshirt. Bij warm weer kan een drie-kwart hardloopbroek of een korte hardloopbroek goed en een shirt of een sporthemdje.
    Je kunt wat water meenemen door middel van een speciaal soort riem om te doen, een bidonhouder. Hier kun je wat mini bidons met water in kwijt en hoef je niet te hardlopen met een bidon in je hand. Hierin kun je vaak ook je huissleutels in kwijt en je telefoon. Soms zit er in een hardloopbroek ook een zakje met een rits.

  • Fietsen
    De meeste mensen vinden het het prettigst om te fietsen met heerlijk zomerweer, sommigen prefereren echter wat ruigere omstandigheden en crossen met een mountainbike door bossen en op andere ruige terreinen in weer in wind. Bij het racen met een mountainbike is het aan te raden om een helm op te doen.
    Fietsen is gezond, je krijgt er sterke beenspieren van, een goede conditie en het werkt bovendien stressverlagend en verbetert de weerstand van het lichaam.

    Fietsroutes kunnen een leuke aanvulling zijn op een dagje fietsen. Een vooraf uitgestippelde route langs diverse bezienswaardigheden bijvoorbeeld. Fiets in je eigen omgeving of in een geheel nieuwe omgeving waar je eerst naartoe rijdt of waar je terplekke een fiets huurt.
    Uitgestippelde fietsroutes zijn te koop bij VVV’s welke je kunt vinden in iedere gemeente in Nederland. Maar fietsroutes zijn ook van te voren uit te printen via diverse websites of gebruik een speciale fietsroute-app op je telefoon. Je kunt selecteren op het aantal kilometers en zo de route naar keuze vinden. Tijdens een fietsvakantie, fiets je iedere dag met tassen op de fiets een eind en komt op deze manier op diverse plaatsen in Nederland of in het buitenland.