Sporten en de Bio HCG kuur


De Bio HCG kuur is een goed werkende afslankkuur. Aan de hand van bijpassende recepten welke je kunt maken met behulp van de bijgeleverde handleiding kun je de heerlijkste maaltijden klaarmaken. De bij de afslankkuur behorende supplementen bevorderen het afslankproces. 

Naast het voedingspatroon aanpassen en het innemen van supplementen is het zeer aan te raden om veel te bewegen door middel van een sport die jij leuk vindt.

In dit artikel behandelen we diverse effectieve binnensporten die het afslanken bevorderen. De onderstaande benoemde sporten zijn ter voorbeeld, uiteraard is het de bedoeling dat je de sport kiest waar jij plezier aan beleefd. Sporten welke je binnen kunt uitvoeren. Bijvoorbeeld in een sportschool maar ook in je eigen- of samen in andermans woonruimte. De woonkamer of schuur bijvoorbeeld. 

 

Voorbeelden binnensporten

  • Schaatsen
    Met schaatsen train je veel spiergroepen van het lichaam en verbrand je veel calorieën.
    Door de kou in de schaatshal moet je lichaam extra veel moeite doen om de lichaamstemperatuur op peil te houden. Hierdoor worden sneller calorieën verbrand dan bij warmere temperaturen. Bij een uur schaatsen verband het lichaam ongeveer 500 calorieën. 
    De binnenschaatsbanen zijn helaas een aantal maanden per jaar geopend. Van ongeveer april tot december zijn ze gesloten. 
    Er bestaat ook zoiets als een Slide Board. Dit is een plat oppervlak met een speciale gladde coating waarbij de bewegingen die normaal gesproken bij het schaatsen op ijs voorkomen nagebootst kunnen worden, maar dan zonder ijs. 

  • Zwemmen
    Baantjes zwemmen of recreatief zwemmen in een binnenzwembad, beiden hebben een positief effect op het lichaam en het afslankproces. Zwemmen is goed voor spieren en gewrichten. Tijdens het zwemmen kunnen de spieren ontspannen, wat bijvoorbeeld tijdens sporten buiten het water niet het geval is. Tijdens het zwemmen train je de spieren in het lichaam zonder deze over te belasten.
     
  • Thuisoefeningen
    Je hoeft de deur niet uit om het lichaam te trainen. 
    Enkele voorbeelden van trainingen die je thuis kunt beoefenen zijn:

1. Traplopen
Indien je een trap in je woning hebt en je loopt deze op en af, dan ben je onbewust al aan het trainen. Als je het als intensieve training wilt zien kun je het langzaam opbouwen. Tot je uiteindelijk een kwartier per dag achterelkaar het traplopen kunt volhouden. Bij een uur traplopen verbrand je ongeveer 600 calorieën. Per kwartier is dit ongeveer 150 calorieën.

2. Push ups
Push ups doen is hetzelfde als opdrukken. Je ligt op je buik op de grond en plaatst je voeten naast elkaar. Je handen zet je plat op de grond ter hoogte van je schouders. Het lichaam houd je in een rechte lijn en drukt jezelf omhoog door alleen je armen te gebruiken. Alleen je tenen raken de grond. Vervolgens laat je het lichaam weer naar beneden zakken tot de ellebogen in een hoek staan van 90 graden. Herhalingen van deze beweging worden push ups genoemd. 

3. Planking 
Een oefening voor strakke buikspieren is planking. De meest bekende soort planking is de elleboog planking. Het lichaam staat in de rechte lijn, de tenen op de grond rustend. De ellebogen staan ter hoogte van de schouders op de grond en de onderarmen staan in een rechte lijn naar voren. Het hoofd is richting de grond gericht. Let bij deze oefening op de ademhaling. In 30 dagen creëer je optimaal je buikspieren. Bouw dit rustig op, tot je op de 30e dag 300 seconden achterelkaar kunt planken. Om de 6 dagen houd je een rustdag, dit is een dag waarop je niet traint.